Není žádným tajemstvím, že skákání na trampolínách je dnes zábavou nejen pro děti, ale také pro řadu dospělých. Málo kdo však ví, že trampolína také povzbuzuje lymfatický systém a pročišťuje tělo.

Skákejte pro zdraví

Chvilka skákání na trampolíně z těla odplaví nejen škodliviny, ale také v těle rozproudí hormony štěstí (endorfíny) a vy se pak budete cítit mnohem lépe. Skákáním na trampolíně otužujeme téměř všechny tělesné svaly, přičemž nepřetěžujete klouby, proto si skákání do sytosti mohou užívat nejen děti, ale také jejich rodiče a prarodiče.

Velikost je při výběru trampolíny důležitá

Na trhu dnes naleznete trampolíny od 90 – 460 cm. Při rozhodování nad velikostí trampolíny dobře zvažte , kde bude trampolína umístěna a zda se po jejím obvodu nachází alespoň metr volného prostranství.

Obecně platí, že do bytů a na menší zahrádky se hodí spíše menší trampolíny do velikosti 140 cm. Do omezených prostor však můžete využít také trampolíny obdelníkového tvaru či skládací trampolíny, které snadno na zimu složíte a schováte třeba pod postel.

Bezpečnost především!

Jak by měla vypadat bezpečná trampolína? Trampolína musí být zejména dostatečně pevná a měla by unést avizovanou hmotnost, kterou výrobce uvádí. Při výběru trampolíny se určitě vyhněte těm, které avizují maximální hmotnost 180 kg a přitom konstrukce je vyrobena z oceli o síle 1,5 mm.

Z preferencí a zkušeností zákazníků je také zjištěno, že stále více lidí dává přednost trampolínám klasickým – pružinové konstrukce, kde nehrozí, že by se vašim dětem mohl stát nějaký úraz. Součástí a samozřejmostí bezpečného skotačení na trampolíně by zajistě měla být ochranná síť. Nezapomínejte na tyto podstatné “detaily”!

Co dělat s trampolínou v zimě?

Výrobci se schodují na jednom, v zimě trampolínu schovejte! S tím samozřejmě musíme všichni souhlasit, neboť jen tak maximálně prodloužíme životnost trampolíny. Avšak většina trampolín, co se dnes prodávají snesou i zimní počasí. Pozor si musíte dát pouze na dvě věci.

  • Levnější trampolíny jsou často vyráběny z polyetylénu a tomu se zima nemusí líbit a tyčky začnou praskat. Proto se nedoporučuje na těchto trampolínách v zimě skákat.
  • Dalším rizikem je samotný sníh. Pokud jej napadne příliš, může trampolínu přetížit a ta se začne propadat.

Jinak se skákání na trampolíně nemusíte ani v zimě vzdávat. Jen si nezapomeňte vzít vhodnou obuv, například tenisky.

Již brzy se můžete také těšit na článek, jaké trampolíny se u nás dají zakoupit, za jakou cenu a zda jsou odpovídající kvality.